Απολογισμός Δράσης Δ.Σ
Συνάδελφοι
Ο απολογισμός της δράσης του Δ.Σ αφορά στην περίοδο των ετών 2024 και 2025.
Δηλαδή συζητάμε για τον 5ο και 6ο χρόνο διακυβέρνησης της χώρας από την παρούσα Κυβέρνηση, η οποία ξεκίνησε μια σημαντική μεταρρύθμιση για τον Τομέα και κατά συνέπεια η δράση του Σωματείου μας επικεντρώθηκε σε θέματα όπως οι προσλήψεις, το νέο οργανόγραμμα και τα κλαδικά οικονομικά και θεσμικά ζητήματα που ανέκυπταν.
Ασχοληθήκαμε δηλαδή με ζητήματα που αφορούσαν αυτή την πολύ σοβαρή διοικητική μετάβαση και τα συναφή θέματα που ανέκυπταν επειδή θεωρούμε πάγια ότι αν θέλουμε να συζητάμε για δασική πολιτική θα πρέπει πρώτα να έχουμε εξασφαλίσει τη λειτουργία μιας σύγχρονης και καλά στελεχωμένης Υπηρεσίας.
Η μεταφορά της Υπηρεσίας μας στο ΥΠΕΝ συνδέθηκε σε συνδικαλιστικό επίπεδο, με πολύ ψηλές προσδοκίες ότι θα ακολουθήσει μια πλήρης αναδιοργάνωση του Τομέα, θα ακολουθούσαν προσλήψεις προσωπικού όλων των ειδικοτήτων και θα εξασφαλίζαμε ένα σύγχρονο και πλήρες οργανόγραμμα ώστε τελικά να διασυνδεθεί ο Τομέας και ο κλάδος μας με όλο το φάσμα των αρμοδιοτήτων που αποτελούν αντικείμενο της δασοπονίας.
Όμως τα παραπάνω δεν εξελίχθηκαν με τον τρόπο που όλοι θέλαμε και πολλά από αυτά συνεχίζουν να αποτελούν ζητούμενα και σήμερα. Είτε λόγω του πολύ αργού ρυθμού με τον οποίο εξελίσσονται, όπως για παράδειγμα η διαδικασία προσλήψεων με διαγωνισμούς μέσω του ΑΣΕΠ που χρειάστηκαν έξι χρόνια για να προσληφθούν οι συνάδελφοι μας ή το νέο οργανόγραμμα που καθυστερεί και κινείται «εν κρυπτώ», ή ακόμη και με τη οικονομική και διοικητική υποστήριξη των επιθεωρήσεων δασικής πολιτικής που γίνεται με εντελώς οριακό τρόπο με ότι δυνάμεις εχει κάθε επιθεώρηση , είτε και λόγω της απροθυμίας των νέων συνάδελφων να στελεχώσουν υπηρεσίες σε ορεινές δυσπρόσιτες και μειονεκτικές περιοχές .
Η κατάσταση που επικρατεί στις Δασικές Υπηρεσίες μεταφέρει όπως την πίεση στους εργαζόμενους που καλούνται να διεκπεραιώσουν συνεχώς αυξανόμενες αρμοδιότητες και καθήκοντα κάτω από ιδιαίτερα επαχθείς και δύσκολες συνθήκες και με πολύ μεγάλη πίεση από την κοινωνία, που εύλογα, για τους δικούς της λόγους, ζητά λύσεις ή από κύκλους συμφερόντων που επενδύουν και δραστηριοποιούνται στα δασικά οικοσυστήματα.
Τέλος υπάρχουν πολλά προβλήματα με την οργάνωση της δασοφυλακής (προσλήψεις στολές κλπ) και ουσιαστικά αμφισβητείται η δυνατότητα άσκησης ελέγχου και εποπτείας στο δασικό χώρο. Αυτό εξηγεί και την προσπάθεια ορισμένων φορέων ιδιωτικού δικαίου (κυνηγετικές οργανώσεις ,ΟΦΥΠΕΚΑ κλπ) να διεκδικήσουν αρμοδιότητες και αντικείμενα της Υπηρεσίας μας.
Παράλληλα η Υπηρεσία μας βάλλεται συνεχώς μιας και βρισκόμαστε στο στόχαστρο μικρών ή μεγαλύτερων συμφερόντων που είτε διεκδικούν τη δημόσια περιουσία, είτε οικονομικούς πόρους και αρμοδιότητες από τα δάση.
Για τους εργαζόμενους στα δάση και σε επίπεδο πραγματικής οικονομίας (δηλαδή σε επίπεδο της καθημερινότητάς μας) η οικονομική και κοινωνική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας δεν έχει τελειώσει.
Πολύ περισσότερο όταν επηρεάζεται η οικονομία της Χώρας από τις διεθνείς κρίσεις και τις πολεμικές συρράξεις που συνεχίζονται δίπλα μας, κάνοντας τις πλουσιες χώρες πλουι’οτερες και καταστρέφοντας τις οικονομίες των πιο ευάλωτων χωρών εκτοξεύοντας στα ύψη το κόστος ζωής σε αυτές.
Οι επιπτώσεις αυτής της κατάστασης είναι εμφανείς στο εισόδημα μας. Ο μισθός μας συνεχίζει να είναι καθηλωμένος και δεν επαρκεί για ολόκληρο το μήνα και ο πληθωρισμός στην πραγματική οικονομία γιγαντώνεται.
Σε θεσμικό επίπεδο τα εργασιακά μας δικαιώματα, είτε αφορούν στο συνταξιοδοτικό είτε στην δημόσια υγεία και την παιδεία, παραμένουν στάσιμα και σε ορισμένες περιπτώσεις χειροτερεύουν .
Η αποκατάσταση της μισθολογικής και εργασιακής κανονικότητας για τους εργαζόμενους μάλλον βρίσκεται μακριά. Ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε τα βασικά αιτηματα των εργαζόμενων στο δημόσιο για επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού και για πραγματικές αυξήσεις που θα επιτρέψουν σε όλους τους εργαζόμενους να ζουν αξιοπρεπώς και να μη περιμένουν ή να εξαρτώνται από τα διάφορα «pass»που δίνονται υπό τύπο ελεημοσύνης.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο κινήθηκε η ΠΕΔΔΥ .
Ωστόσο:
Και βεβαίως προχωρήσαμε στην αλλαγή του καταστατικού μας καθιερώνοντας τριετή θητεία για τα όργανα της ΠΕΔΔΥ και ρυθμίζοντας το θέμα του πειθαρχικού Συμβουλίου της ΠΕΔΔΥ, το οποίο θα εκλέξετε εσείς στι εκλογές που θα γίνουν στις 26 του μηνός.
Συνάδελφοι
Οφείλουμε και σε αυτή τη Γενική Συνέλευση του κλάδου να κάνουμε ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα των προσλήψεων που πρέπει να ξεπεράσουν τους 800 και πλέον δασολόγους αν θέλουμε να ανακάμψουν οι δασικές Υπηρεσίες.
Σήμερα ο τομέας μας (και αυτή είναι η σκληρή αλήθεια), δεν βρίσκεται στην καλύτερη κατάσταση από πλευράς λειτουργικής του δυνατότητας.
Η θέση της ΠΕΔΔΥ είναι ότι με το να ωραιοποιούμε τις καταστάσεις και να κρύβουμε κάτω από το χαλί τα προβλήματα κάνουμε κακό στον Τομέα. Υπάρχουν προβλήματα που χρονίζουν ακόμη και μετά την υπαγωγή της Δασικής Υπηρεσίας στο ΥΠΕΝ που είναι μια σημαντική μεταρρύθμιση που προχωράει, αλλά μάλλον στα τυφλά και κυρίως με πολλά προβλήματα και καθυστερήσεις.
Οι υπηρεσίες συνεχίζουν να είναι υποστελεχωμένες, λόγω των αποχωρήσεων πολλών συναδέλφων στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε μέχρι να ολοκληρωθούν οι νέες προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ.
Αυτή η κατάσταση επιτείνεται γιατί ακόμη δεν έχουν λυθεί σε πρακτικό επίπεδο οι πραγματικές δυσκολίες διοικητικής και οικονομικής υποστήριξης των περιφερειακών δασικών υπηρεσιών του ΥΠΕΝ.
Για τους λόγους αυτούς ζητήσαμε και νέες προσλήψεις και μάλιστα με ταχύτερες και πιο συγκεκριμένες διαδικασίες ακόμη και με την παροχή οικονομικών κινήτρων για τα μέλη μας αλλά και για ορισμένες κρίσιμες ειδικότητες, που θα καλύψουν τα κενά των Δασικών Υπηρεσιών, σε ορισμένες ορεινές δυσπρόσιτες και μειονεκτικές περιοχές.
Αν δε γίνει κάτι για το θέμα αυτό θα συνεχίσουμε να μιλάμε επικοινωνιακά για προσλήψεις, αλλά θα βλέπουμε οι νεοπροσλαμβανόμενοι να παραιτούνται, να μην δέχονται το διορισμό τους και να ζητούν μεταθέσεις πριν κλείσουν το δόκιμο χρόνο εργασίας τους.
Για το λόγο αυτό η Π.Ε.Δ.Δ.Υ δεν εφησυχάζει. Παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις, με ξεκάθαρη αντίληψη για τις ανάγκες του Τομέα αλλά και των ενεργειών που πρέπει να γίνουν σε επίπεδο πολιτικής για να ολοκληρωθεί αυτή η μεταρρύθμιση. Ο συλλογικός μας αγώνας πρέπει να επικεντρωθεί στην ολοκλήρωση της προσπάθειας για αναβάθμιση – αναδιοργάνωση της δασικής υπηρεσίας και του ρόλου της καθώς και στη διασφάλιση της εργασιακής ασφάλειας και σταθερότητας για όλους τους εργαζόμενους σε αυτήν.
Τονίζω ότι όλα τα παραπάνω έχουν ξεχωριστή σημασία.
Συνδέονται με τις πάγιες συλλογικές μας τοποθετήσεις, είτε στη Βουλή (στο επίπεδο συζήτησης νομοσχεδίων), είτε στο εργασιακό κίνημα, όπου και στηρίξαμε και στηρίζουμε τον αγώνα για την σύγχρονη οργάνωση και λειτουργία της Υπηρεσίας και την ανατροπή της αβεβαιότητας και της αμφισβήτησης μας σε επιστημονικό ή κλαδικό επίπεδο.
Εργαστήκαμε συνδικαλιστικά κάτω από πραγματικά δυσκολες συνθήκες.
Όμως εργαστήκαμε ρεαλιστικά, με την απαιτούμενη στιβαρότητα και επάρκεια αλλά και πλήρη γνώση των θεμάτων που χειριστήκαμε.
Αντιλαμβανόμενοι ακριβώς την πραγματική συνδικαλιστική δυνατότητα που έχει ένα πρωτοβάθμιο Σωματείο όπως η ΠΕΔΔΥ να παρέμβει.
Τονίζω δε ότι η ΠΕΔΔΥ για διάφορους λόγους που σχετίζονται με την πολιτική συγκυρία και τη νοοτροπία ακόμα και ορισμένων δικών μας συναδέλφων, δεν υποστηρίχθηκε στο δύσκολο έργο της.
Ίσως δε και ορισμένες φορές να υπονομεύτηκε και κυρίως κανείς δεν της χαρίστηκε.
Συνάδελφοι, οι Δημόσιες Υπηρεσίες και σήμερα αποδυναμώνονται και αυτό κάποιους τους βολεύει. Αν δε μιλήσουμε για την περίπτωση της Δασικής Υπηρεσίας που ορισμένοι οικονομικοί κύκλοι ή κύκλοι συμφερόντων βρίσκουν ευκαιρία για «σαλταδόρικες επενδύσεις» δηλαδή για υφαρπαγή της δημόσιας περιουσίας, τότε το πρόβλημα χειροτερεύει.
Γιατί όλοι αυτοί οι ευκαιριακοί επενδυτές θέλουν αποδυναμωμένη από αρμοδιότητες ή ακόμα και διαλυμένη τη Δασική Υπηρεσία.
Συνεπώς, για να σταθούμε σε αυτό το περιβάλλον δώσαμε βαρύτητα στη θεσμική παρουσία της Π.Ε.Δ.Δ.Υ , είτε στη Βουλή, είτε στις συναντήσεις που πραγματοποιήσαμε με Υπουργούς της Κυβέρνησης και τοποθετηθήκαμε σύμφωνα με τις πάγιες θέσεις και το πρόγραμμα δράσης της Ένωσης.
Το αποτέλεσμα αυτής της θεσμικής παρουσίας και δράσης του Διοικητικού Συμβουλίου είναι θετικό. Και αυτό αναγνωρίζεται από όλους τους πολιτικούς φορείς με τους οποίους συνεργαστήκαμε θεσμικά.
Οι θέσεις που εκφράσαμε για όλα τα ζητήματα του κλάδου ακολουθούν τις δεσμεύσεις που αναλάβαμε στις γενικές συνελεύσεις του κλάδου.
Δηλαδή ανταποκριθήκαμε στο θεσμικό μας ρόλο, επωφελεία των μελών μας, του τομέα και του κλάδου.
Προσπαθήσαμε να ανταπεξέλθουμε αντιμετωπίζοντας και την θεσμική αμφισβήτηση που διατύπωναν διάφοροι κύκλοι πολιτικής όταν το Σωματείο εξέφραζε αντίθετη άποψη από τις δικές τους επιθυμίες.
Και έχουμε πολλά παραδείγματα.
Οι διαρκείς τροποποιήσεις του νομικού πλαισίου για τη δασοπροστασία, με αποσπασματικές ρυθμίσεις, όπως το άρθρο 35 του Νόμου 5075/2023, που δεν λύνουν κανένα πρόβλημα, αντίθετα δίνουν αφορμή για δεύτερες σκέψεις στους συναδέλφους που εκφράζουν τον εντονότατο προβληματισμό τους για την αποτελεσματικότητα των υποστηρικτικών ομάδων αλλά και για το νόμο που ακολούθησε ν.5106/2024 για τη διαχείριση των δασών , είναι μόνο μερικά παραδείγματα που προβληματικής νομοθέτησης για τα οποία η Π.Ε.Δ.Δ.Υ διατύπωσε τις θέσεις της με υπομνήματα και ανακοινώσεις και για το λόγο αυτό αντιμετωπίστηκε αρνητικά.
Τέλος ειδική αναφορά θέλουμε να κάνουμε για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις Επιθεωρήσεις Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής που και εκεί υπάρχουν προβλήματα στη λειτουργία των Υπηρεσιών και συνδέονται με καταγγελίες συναδέλφων για παράνομες τοποθετήσεις ή μετακινήσεις ή και εξωστρακισμούς τους από τις θέσεις ευθύνης που κατείχαν.
Δεν είναι λίγες οι φορές που δημιουργήθηκαν τετοιας μορφής θέματα και για το λόγο αυτό η Π.Ε.Δ.Δ.Υ έκανε ειδικές συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ και ζήτησε να τηρείται σε κάθε περίπτωση ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας και βεβαίως να γίνονται θεσμικά και κυρίως δίκαια οι κρίσεις των προϊσταμένων.
Το Διοικητικό Συμβούλιο λειτούργησε δημοκρατικά και οι αποφάσεις της πλειοψηφίας αποτέλεσαν τη βάση των ανακοινώσεων και των παρεμβάσεων που κάναμε σε όλα τα επίπεδα.
Σήμερα η Π.Ε.Δ.Δ.Υ αποτελεί το μόνο θεσμικό όργανο για την στήριξη του κλάδου και της Υπηρεσίας και την επίλυση των προβλημάτων που αφορούν στα μέλη μας. Έχει καταγράψει συνεχή και αδιάλειπτη δράση, έχει γίνει αποδεκτή από το πολιτικό σύστημα και καλείται σε όλα τα σχέδια νόμου που μας αφορούν και αυτό οφείλεται στην τεκμηριωμένη παρουσία μας, στη δημοκρατικότητα σε όλες τις επιλογές μας και στην ουσιαστική επιστημονική συμβολή μας .
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
Συνάδελφοι ,
Προσπαθήσαμε στην Π.Ε.Δ.Δ.Υ να εκφράσουμε την αγωνία των συναδέλφων και παρεμβαίναμε σε κάθε θέμα που ανέκυπτε όχι τυπικά αλλά με αίσθηση της ευθύνης μας απέναντι στον κλάδο, με πλήρη τεκμηρίωση σε επίπεδο θέσεων και με στόχο την υποστήριξη και ευαισθητοποίηση των συναδέλφων, όπου και αν υπηρετούσαν.
ΣΗΜΕΡΑ αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο ο θεσμικός – παρεμβατικός – κλαδικός ρόλος του Σωματείου μας (το οποίο μπορεί να προσφέρει πολλά ακόμη)
Συνάδελφοι,
Η Ένωση θα πρέπει να συνεχίσει τη θεσμική της δράση, τις πολιτικές και συνδικαλιστικές της παρεμβάσεις επικεντρώνοντας την προσπάθειά της στα εξής:
Συνάδελφοι,
Το Διοικητικό Συμβούλιο και ιδιαίτερα όσοι συμμετείχαμε με θέσεις ευθύνης στο Προεδρείο δεχόμαστε κάθε καλόπιστη κριτική για τις πράξεις μας και ιδίως για όποιες παραλείψεις εντοπίσει το Σώμα ή ο κάθε ένας από εσάς.
Όμως η γενική παρουσία του Δ.Σ και η δράση του είναι θετική για τον κλάδο και για τους λόγους αυτούς σας καλώ να υπερψηφίσετε τον απολογισμό της δράσης του Συμβουλίου .
Εγγραφείτε για να μαθένετε νέα μας
© ΠΕΔΔΥ-2024 | Κατασκευή ιστοσελίδων Domi Medical
© ΠΕΔΔΥ-2024 | Κατασκευή ιστοσελίδων Domi Medical